jump to navigation

Dijital Okuryazarlık ve Dijital Bölünme Şubat 7, 2008

Posted by uzaktanegitim in e-öğrenme, e-learning, teknoloji, teorik.
trackback

E-öğrenme uzmanı Ayşe Kök’ün Digital Learning sitesindeki “Literature Review of Digital Literacy and Digital Divide” başlıklı makalesi küresel ölçekte dijital okuryazarlığın nasıl geliştirilebileceği ve bunun önündeki en büyük engel olan dijital bölünmeye karşı neler yapılabileceğine dair güzel bir literatür taraması niteliğinde.

Bilgisayar teknolojileri geliştikçe bunları eğitim için kullanmak da yaygınlaşıyor ancak bu durum makalenin de belirttiği “bilgiye erişimde imkan farklılığı” problemini gündeme getiriyor. Teorik çalışmaların yanısıra olgusal çalışmaların ve vaka analizlerinin de ele alındğı yazı büyük ölçekte (ülke, bölge, kıta, vs.) e-öğrenme uygulamaları geliştirmeyi düşünen organizasyonların karşılabileceği sorunlara ışık tutması açısından da önemli.

Bu güzel literatür taramasının sonunda yazıda kendilerine atıfta bulunulan makalelerin bir listesi de referans olarak sunulursa (mesela yazının bir sonraki sürümünde) okur için mutlaka çok faydalı olacaktır.

Reklamlar

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: