jump to navigation

MERLOT: Multimedia Educational Resource for Learning and Online Teaching Kasım 27, 2007

Posted by uzaktanegitim in best practices, e-öğrenme, e-learning.
trackback

Zaman zaman bu blogda uzaktan eğitim / e-öğrenme ile ilgili faydalı sitelere ve değerli kaynaklara yer veriyoruz. MERLOT (Multimedia Educational Resource for Learning and Online Teaching) da bu kaynaklardan biri.

Yüksek öğrenim alanında çalışan pek çok üyeyi bünyesinde barındıran MERLOT web sitesinde uzaktan eğitimle ilgili pek çok malzeme mevcut. Kullanıcılar tarafından oluşturulmuş, düzgün şekilde sınıflandırılmış ve kolayca aranıp bulunabilen bu yapı gerek öğretim görevlileri gerekse öğrenciler için önemli bir oluşum.

Sınıflandırmaya bir örnek vermek için bilişsel bilimler (cognitive sciences) ile ilgili ders hazırlamaya çalışan bir öğretim görevlisinin MERLOT’tan kolayca nasıl faydalanabileceğini gösterelim:

Bunun için All -> Social Sciences > Psychology > Cognitive ziyaret etmesi yahut çok daha kestirme şekilde sağ üst köşedeki Search Materials arama kutusunu kullanması ve oraya ‘cognitive’ yazıp aratması yeterli olacaktır. Bu şekilde MERLOT sitesinde bilişsel bilimler ile ilgili pek çok öğrenme nesnesine ulaşabilir, diğer MERLOT üyelerinin bu kaynaklar hakkındaki puanlamaları ve değerlendirmelerini okuyabilir, bunlara göre arama tarama yapabilir ve pek çok farklı eğitim malzemesini sentezleyip kendi dersinde bunlardan faydalanabilir.

MERLOT sadece eğitim nesnelerini düzgün biçimde sunmakla kalmıyor aynı zamanda ödev ve soru türünden eğitim nesneleri için de bir merkez işlevi görüyor. Sitenin Assignments kısmında matematik, istatistik, biyoloji, Alman dili, sosyoloji ve daha pek çok akademik disipline dair ödevler ve örnek sınavlar bulmak ve bunları yeni oluşturulan derslerde kullanmak mümkün.

MERLOT sitesi bir tür eğitim nesneleri kataloğu oluşturmak için güzel bir model teşkil etmektedir. Buradan yola çıkarak benzeri bir yapıyı Türkçe eğitim nesneleri için de veya çok dilli olarak kurmak mümkün ve faydalı olacaktır.

Yorumlar»

1. FZ Blogs » MERLOT: Multimedia Educational Resource for Learning and Online Teaching - Kasım 27, 2007

[…] bir öğretim görevlisinin MERLOT’tan kolayca nasıl faydalanabileceğini gösterelim: devamı burada… […]


Bir Cevap Yazın

