jump to navigation

Uzaktan Eğitimde Camia (Community) Etkinliğinin Önemi Kasım 2, 2007

Posted by uzaktanegitim in best practices, e-öğrenme, e-learning, teorik.
trackback

Gerek klasik, fiziksel, sınıf tabanlı eğitimde, gerekse Internet tabanlı uzaktan eğitim modellerinde insanların birlikte bir şeyler yapıp öğrenmelerinin önemi inkar edilemeyecek boyuttadır.

MERLOT Journal of Online Learning and Teaching dergisinin son sayısında Vesely, Bloom ve Sherlock’un “Key Elements of Building Online Community: Comparing Faculty and Student Perceptions” makalesi de bu önemli konuya değiniyor.

Bu önemli makalede gözümüze çarpan önemli noktaları kendi perspektifimizi de göz önünde bulundurarak özetlemek gerekirse:

Öğrenme eylemi komünal yani bir camia ile birlikte gerçekleşen bir eylem olup yoğun bir etkileşime dayanmaktadır. Başka bir deyişle, kendi kendine birtakım ders notlarını okuyup tek başına bazı sorulara cevap arayan izole öğrenci modeli yüzde yüz yanlış bir soyutlama olmasa da modern uzaktan eğitim gerçekliği açısından olması gerekeni yansıtmamaktadır. MySpace.com, facebook.com gibi son birkaç yılda muazzam gelişme gösteren web siteleri, camiaların, toplulukların fiziksel bir mekana bağlı olmadan da gayet güçlü şekilde gelişebildiğini göstermiştir.

– Bilimsel araştırmalar, bir camianın işlevselliğinin camia üyelerinin öğrenme performanslarını olumlu olarak etkilediğini göstermiştir. Camia kavramı her ne kadar değişik şekillerde tanımlanabilirse de genel olarak aşağıdaki öğeleri içerdiği düşünülür:

  • Ortak bir amaç için hareket ediyor olma duygusu.
  • Kimin üye olup kimin olmadığına dair net sınırlar ve kurallar.
  • Camia davranışını belirleyen kurallar ve politikalar bütünü.
  • Camia üyeleri arasında etkileşim.
  • Camia üyeleri arasında belli bir seviyede güven, saygı ve karşılıklı destek.

Bir camianın parçası olarak bir konuyu öğrenmek, öğrencinin tek başına başaramadığı şeyleri başarmasını sağlayacak ortamı sunmaktadır.

– Internet tabanlı online uzaktan eğitimlerde bir camia hissini oluşturmanın öğrencilerin nihai akademik başarıları üzerindeki pozitif etkisi istatistiksel olarak gösterilmiştir.

– Makaleye konu olan çalışma sonuçlarına göre hem öğretim görevlileri hem de öğrenciler bir online camianın parçası olmanın daha iyi ders performansına yol açtığını kabul etmektedirler.

– Yine araştırma sonuçlarına göre, her ne kadar birlikte çalışma ortamlarında (collaborative online learning environments) öğrenciler karşılıklı konu tartışmalarına girseler, örnek vaka analizleri yapılsa ve problem tabanlı öğretim gerçekleşse de, öğretim görevlisinin varlığının online eğitim ortamında hissedilmesi öğrenciler açısından çok önemli olmaktadır.

– Dolayısı ile öğretim görevlisinin yoğun ve hızlı şekilde öğrencilerine Internet üzerinden geribesleme vermesi, tartışmalarda yer alması ve yönlendirmesi büyük önem arz etmektedir.

Makaleden özetlediğimiz ve vurguladığımız bu noktaların hemen her türlü ciddi online eğitim / uzaktan eğitim projesinde dersler hazırlanırken eğitim koordinatörleri ve öğretim görevlileri tarafından göz önünde bulundurulması, daha kaliteli ve yüksek performanslı eğitimlerin gerçekleşmesi ve de öğrenci memnuniyetinin sağlanması açısıdan faydalı olacaktır.

Reklamlar

Yorumlar»

1. FZ Blogs » Uzaktan Eğitimde Camia (Community) Etkinliğinin Önemi - Kasım 2, 2007

[…] perspektifimizi de göz önünde bulundurarak ele aldık. Yazının devamı şuradan okunabilir: Uzaktan Eğitimde Camia (Community) Etkinliğinin Önemi […]


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: